Mycket i görningen

Publicerat: 19/07/2011 i just me

Gunnebo - café och köksträdgård

Gunnebo - från entrén med utsikt mot trädgården

Igår var det mycket som hände! Under dagen var jag och min mamma på Gunnebo slott och gick en guidad tur inne i själva byggnaden. Efter det var vi och handlade, fikade lite hemma hos oss och hade det jätte trevligt. Efter att mamma hade åkt åt jag och sambon en fin middag, det blev lite hans födelsedagsmiddag eftersom det inte blivit av något lite finare. Sedan bar det av in till Göteborg att möta upp lite vänner för att gå på senaste Harry Potter filmen, men vi hann med en drink innan filmen på Avalon.

Filmen var riktigt bra, vet inte om man ens hade förväntat sig annat. Det som grämde mig lite var i slutet, så använde de orginalskådespelarna för att illustrera dem som ”om 19 år”. Kändes sådär, och det kändes även som att det inte förefaller till de vanliga för mack-up artisterna att sminka i syfte att göra skådespelarna äldre i den åldern. Men de hade lyckats helt okej.

Nya diskmaskinen

Idag har det varit lite mer att göra. Först var jag och sambon iväg med en vän till OnOff i Kållered för att se om det fanns något för oss där och vi lyckades få tag i en bänkdiskmaskin för ca 1700kr! Blev ganska lyckliga när vi insåg att det var så bra pris + att vi hann dit innan sista exemplaret var sålt (vi fick utställningsexemplaret). Mycket nöjd! Har inte installerat den än, men det kommer under dagen eller imorgon. Annars har jag hittills tagit det ganska lugnt, detta i hopp om att mina förkylningssymptom snart ska ge med sig. Vill inte bli sjuk nu..

Nä nu blir det till att arbeta på c-uppsatsen!

Lämna en kommentar